Kledingvoorschriften

Op de Voortwisch is iedere golfer welkom. Om op de wedstrijdbaan te kunnen spelen, is het dragen van golfschoenen verplicht. Je hoeft geen specifieke golfkleding te dragen, maar we verzoeken je wel om onderstaande richtlijnen in acht te nemen:

Kledingvoorschriften wedstrijdbaan

Voor dames is tijdens het spelen het dragen van mouw- en kraagloze shirts toegestaan, maar geen topjes en T-shirts. Jeans, bermuda’s en golfrokjes zijn toegestaan. Hieraan wordt conform LPGA-regels geen specifieke lengte-eis gesteld. De heren dragen bij voorkeur shirts met mouw én kraag, dus geen singlets en T-shirts. Jeans en bermuda’s zijn toegestaan.

Kledingvoorschriften oefenfaciliteiten (clinic of golfles)

Tijdens een clinic is het aan te raden om gemakkelijk zittende kleding te dragen. Jeans, bermuda’s en golfrokjes zijn toegestaan. Op de oefenfaciliteiten zijn golfschoenen niet verplicht. Een schoen met een profielzool is wel aan te raden, zoals een bootschoen of gymp. Schoenen met hakken zijn niet toegestaan.