Communicatie binnen de club
Verbeteringen communicatie binnen de club
Op verzoek van het bestuur is er in de periode januari-mei 2023 een onderzoek gedaan naar de beleving van de communicatie binnen de club. Onder andere commissievoorzitters, vertegenwoordigers van Red Flag, de baan en de horeca, en andere leden zijn geïnterviewd. In totaal hebben meer dan 25 mensen deelgenomen aan het onderzoek. Gemiddeld geven de geïnterviewden een 6,8 voor communicatie. Er gaan gelukkig veel dingen goed en mensen weten elkaar te vinden, maar er zijn ook verbeterpunten aangegeven die het bestuur herkent.
Het bestuur heeft de verbeterpunten besproken en overgenomen. Om de verbeteringen te bereiken zijn er acties geformuleerd. Hieronder de acties die de club zelf betreffen. Voor de verbeterpunten met de Baan, Redflag en de Horeca is eerst nog overleg met deze partijen alvorens hierover wordt teruggekoppeld.
- Meer structurele aansluiting tussen bestuur en de interne commissies binnen de club. Versterking van de uitvoeringskracht van het bestuur.
Actie: – 2x per jaar nieuw overleg tussen het bestuur en de voorzitters van alle commissies voor toelichting en meedenken (input ophalen);
- Bestuur van 5 naar 7 leden – streven naar een betere afspiegeling van de leden in het bestuur. Dwz hogere handicapers, meer recreatieve spelers toevoegen aan bestuur. Sinds kort lopen Anniek Hillen en Femke Koster mee als beoogde bestuursleden;
- Herdefiniëren van aandachtsgebieden binnen het bestuur en de invulling daarvan naar affiniteit en beschikbare tijd;
- Bestuursleden meer en regelmatig aanwezig bij diverse activiteiten.
- Verbeterslag op communicatie-instrumenten: de website en de nieuwsbrief
Actie: – Nieuwe site maken en nieuwsbrief daaraan koppelen;
- Oprichten van een brede redactiecommissie rondom de nieuwsbrief;
- Communicatie naar leden eenduidiger
- Snellere communicatie binnen de club over ontwikkelingen
- Meer uitleg geven over wie waarvan is (taakverdeling tussen baan en club).
- Meer evenwicht in de aandacht tussen competitie en recreatie spelers in de club. Denk aan evenementen, financiële middelen, vertegenwoordiging in bestuur/commissies, aandacht in de nieuwsbrief etc.
Actie: -Kijken naar budgetten per speelcommissie;
- Jaarkalender maken voor aandacht van verschillende activiteiten in de nieuwsbrief;
- Meer activiteiten aanbieden die ook recreatieve spelers aanspreken.
- Meer samenwerking en afstemming tussen de activiteiten van de Baan, Redflag en de club
Actie: – Gezamenlijke wedstrijdkalender;
- Elk kwartaal overleg met Redflag, Baan, Horeca en Club.
- Ondersteunen en verder uitbouwen van de aanpak voor (nieuwe) leden
Actie: – Buddy’s voor nieuwe leden;
- Introductiebijeenkomsten;
- Uitleg golfregels aanbod aan alle leden (2x per jaar aanbieden).
- Meer ondersteuning en waardering voor én het uitbouwen van het Marshall-team
Actie: – Protocol opstellen over baan etiquette
- Consequente opvolging van overtredingen.
- Opstellen van een jeugd-meerjarenplan
Actie: – Jeugd aanpak binnen de club definiëren en plan opstellen.
Uit het onderzoek kwamen ook nog kleinere goede verbetersuggesties naar voren. Deze proberen wij de komende maanden door te voeren. De acties zullen onder de verantwoordelijkheid van het bestuur worden uitgevoerd. We zullen elk kwartaal via de nieuwsbrief een update geven van de voortgang van de acties.
We willen hier ook Femke Koster hartelijk danken voor het ‘aanpakken’ van deze klus, zij heeft het onderzoek geleid en onder andere een 36 pagina rapport aan het bestuur overhandigd. Hartelijk dank Femke, erg nuttig werk voor ons om aan te pakken.
Heb je vragen of suggesties naar aanleiding van deze terugkoppeling dan horen wij dat als bestuur natuurlijk graag.